domingo, 17 de mayo de 2015

CINEMA D'AUTOR



  • Amarcord (Federico Fellini, 1973)

Descripció de la vida quotidiana de la gent d’un poble al nord d’Itàlia durant els anys del feixisme, a la dècada dels anys trenta.














  •  Andrey Rubliov/ Andrei Rubliov (Andrey Tarkovskiy, 1966)

A començaments del segle XV, el monjo i pintor Andrei Rublev acudeix amb els seus companys a Moscou per a pintar la catedral de l’Asunció del Kremlin. Fora de l’aïllament de la seva cel·la, Rublev començarà a adonar-se de les tortures, crims i matances que tenen aterrit el poble rus. 











  •  Smultronstället / Maduixes silvestres (Ingmar Bergman, 1957)

El professor Borg, un eminent físic, ha d’anar a Estocolm per a rebre un homenatge de la seva universitat. Decideix emprendre el viatge en cotxe amb la seva nora, que acaba d’abandonar la seva casa, després d’una discussió amb el marit, que no vol tenir fills. Durant el viatge es detén a la cas on pasava les vacances a la seva infantessa, un lloc on creixen les flors silvestres i on va viure el seu primer amor.








  • La nuit américaine/ La nit americana (François Truffaut, 1973)

El rodatge d’una pel·lícula ensopega amb una sèrie de dificultats que afecten tant als membres de l’equip com a la pròpia pel·lícula.













  •     Der Amerikanischke Freund/ L’amic americà (Wim Wenders, 1977)

El marxant americà Tom Ripley intenta posar a prova la integritat de Jonatham Zimmermann, un humil fabricant de marcs que pateix una malaltia terminal. Ripley li presenta a un gàngster que li ofereix molts diners a canvi de que treballi  per a ell com un assassí a sou. En un principi rebutja l’oferta, però, quan pensa en el futur que li espera  a la seva dona i al seu fill, acaba acceptant el treball.










  •   Eraserhead/ Cap esborrador (David Lynch, 1977)

Henry Spencer, un jove deprimit i espantadís,  pateix des de petit uns estranys malsons dels que intenta alliberar-se mitjançant la seva imaginació. Quan un dia, Henry és invitat a dinar a casa de la seva amiga Mary, s’adona que ha sigut pare d’un nadó prematur i inhumà.  Mary i l’estrany nadó s’instal·len a la casa de Henry.








  •  Zelig (Woody Allen, 1983)

Fals documental sobre la vida de Leonard Zelig, l’home camaleó que va sorprendre a la societat nord-americana  de l’era del jazz. La seva història comença el dia que menteix quan afirma haver llegit Moby Dick, només per no sentir-se exclòs. Des d’aquell moment, la seva necessitat de ser acceptat l’acaba transformant en les persones que el rodegen. Encaixa a la perfecció  en totes les parts perquè assumeix les característiques tant físiques com psíquiques de les persones amb qui està.








  •  The Pillow Book (Peter Greenaway, 1996)

 
A Kyoto, als anys setanta, un ancià cal·lígraf escriu amb gran delicadesa una felicitació a la cara de la seva filla el dia del seu aniversari. Quan es fa gran, Nagiko  recorda emocionada aquell regal, i busca l’amant cal·lígraf ideal que utilitzi tot el seu cos com una fulla en blanc.




No hay comentarios:

Publicar un comentario