domingo, 17 de mayo de 2015

EVOLUCIÓ HISTÒRICA DEL CINEMA ESPANYOL



  •  Bienvenido Mr Marshall (Luis García Berlanga, 1953)



Anys cinquanta. Villar del Río és un petit i tranquil poble en el que mai passa res. El mateix dia en que arriben la folklòrica cantant Carmen Vargas i el seu representant, el alcalde rep la notícia de la imminent visita d’un comitè del Pla Marshall. La novetat provoca una gran revolta entre la gent, que ofereix als americans una rebuda molt especial.











  • Muerte de un ciclista (Juan Antonio Bardem, 1955)



Un professor de universitat i la seva amant,una dona casada de l’alta burgesia, atropellen accidentalment un ciclista. Temorosos que es descobreixi l’adulteri, decideixen ocultar el tràgic accident.














  •  El espíritu de la colmena (Víctor Erice, 1973)



En un petit poble de Castella, a mitjans dels anys quaranta i en tota postguerra, Isabel i Ana, dues germanes de vuit i sis anys respectivament, veuen un diumenge una pel·lícula “El Doctor Frankenstein”. A la petita, la visió del film li causa tanta impressió que no deixa de fer preguntes sobre el monstre a la seva germana gran.











  •   Mujeres al borde de un ataque de nervios (Pedro Almodóvar, 1988)



La Pepa i l’Iván són actors de doblatge. Ell és un faldiller empedreït i, després d’una llarga relació, trenca amb la Pepa: li deixa un missatge al contestador demanant-li que li prepari la maleta amb les seves coses. Pepa no suporta viure en una casa plena de records, i decideix alquilar-la. Mentres espera que l’Iván  torni per la maleta, la casa es plena de gent extravagant de la que aprendrà moltes coses sobre la soledat i la locura.











  •    El día de la bestia (Álex de la Iglesia, 1995)



Un sacerdot creu haver desxifrat el missatge secret de l’Apocalipsi segons Sant Joan: l’Anticrist naixerà el 25 de desembre de 1995 a Madrid. Per a impedir el naixement del fill de Satanàs, el cura s’alia amb José María, un joe aficionat al Death Metal. Tots dos intenten esbrinar en quina part de Madrid tindrà lloc l’esdeveniment. Amb l’ajuda del professor Cavan, presentador d’un programa de televisió de caràcter esotèric i sobrenatural, el cura i José Mari invoquen al diable en una estranya cerimonia.










  •  Los lunes al sol (Fernando León de Aranoa, 2002)



En una ciutat costera del nord d’Espanya, a la que el desenvolupament industrial ha fet créixer, un grup d’homes recorren cada dia els seus empinats carrers, buscant sortides d’emergència. Són funambulistes de final de mes, sense xarxa i sense públic, sense aplaudiment final; viuen en la corda fluixa del treball precari i sobreviuen gràcies a petites alegries i rutines.











  •  [REC] (Jaume Balagueró, Paco Plaza, 2007)



Cada nit, Ángela, una jove reportera d’una televisió local, segueix amb la seva càmera a un grup professional, en aquest cas als bombers. Quan reben una trucada d’una anciana que s’ha quedat tancada en la seva casa, ha de seguir els bombers en la seva missió de rescat. Troben la dona semi inconscient però, de cop i volta, es llença sobre un bomber i li mossega salvatgement. Això només és el començament d’un llarg dramàtic reportatge: l’edifici ha estat posat en quarantena a causa d’un estrany virus que es propaga en el seu interior.











  •  Blancanieves (Pablo Berger, 2012)



Versió lliure, de caràcter gótic, del popular conte dels germans Grimm. Blancaneus és Carmen, una bella jove amb una infància turmentada per la seva terrible madrastra Encarna. Fugint del seu passat, Carmen emprendrà un apassionant viatge acompanyada pels seus nous amics; una troupe d’Enans Toreros.




No hay comentarios:

Publicar un comentario